Výměnný pobyt Delmenhorst
24.-30.4.2017

1. den
Včera jsem šel spát o pár hodin dříve než obyčejně, protože jsem věděl, že zítra musím vstávat ve čtyři hodiny… ve čtyři hodiny! To je šílený!!!
Ráno jsme vzali kufry a vypadli na nádraží v Praze. Sešli jsme se v osmi lidech a vyrazili prvním vlakem směr Drážďany. Cesta byla zatím v pohodě, protože zde fungovala WiFi. První zážitky dosahovaly na výbornou. Hráli jsme různé hry a cesta utíkala. Po třech hodinách jízdy jsme vystoupili v Drážďanech na hlavním nádraží (Dresden Hbf). Přestoupili jsme na vlak, který jel do Lipska, pak do Hannoveru a přes Brémy, kde jsme měli přesedat na vlak do Delmenhorstu. To všechno se povedlo, a tak ve tři hodiny jsme byli na místě a rozešli se do rodin. Moje pocity jsou velmi dobré a doufám, že si to všichni naplno užijeme.

2. den
Vstávali jsme v 7:00 a šli snídat. Měli jsme müsli s mlékem. Potom jsme si šli balit batohy a chystat se na cestu. Během chvíle jsme vyjeli z domu do školy. Prohlédli jsme si ji a skoro všem se moc líbila učebna biologie. Ze školy jsme šli pěšky do bazénu. Bylo to tam hrozně moc fajn. Nejvíce jsme si asi užívali na tobogánech a v divoké řece. Dalo se jít ven nebo zůstat uvnitř. Odcházeli jsme v půl druhé a vydali se společně do města. Delmenhorst je hezké město. Dali jsme si v centru něco malého k jídlu a vrátili se do rodiny.

3. den
Ve středu jsme se jeli podívat do Brém. Poté, co jsme dorazili do Brém, nasedli jsme na tramvaj číslo 6 a vyrazili do Universa. Nejprve jsme si poslechli přednášku o fungování a vnitřních prostorách tohoto centra. Poté jsme mohli chodit po Universu po skupinkách. Universum bylo rozděleno na tři části: člověk, příroda a technika. Po prohlídce jsme nasedli na tramvaj směrem do centra, ze které jsme vystoupili na slavném náměstí, na kterém se nacházela socha zvířat „stojících na sobě“ – Brémských muzikantů. Pak jsme měli rozchod a během této hodiny jsme stihli ochutnat brémskou klobásu. Po 16. hodině jsme se vydali směr Delmehorst a zpátky do rodin.

4. den
Vstávali jsme kolem půl sedmé ráno. Ráno jako každé jiné, po snídani jsme se vydali do školy. Někdo jel autobusem, někdo na kole a někdo musel pěšky. První dvě vyučovací hodiny jsme strávili ve třídách „našich Němců z výměny“. Byli jsme rozřazeni podle toho, do jaké třídy chodí. Učili jsme se například matiku, biologii, při které jsme se dívali na film s anglickými titulky. Potom jsme měli lekci aikida v tělocvičně. Paní učitelka, která tento sport vyučovala, byla vážně dobrá. Po aikidu jsme měli asi dvacet minut pauzu před vařením. Tu jsme strávili na školním dvoře. Užili jsme si spoustu zábavy. Kuchyň byla velice prostorná. Rozdělili jsme se na tři skupiny. První a druhá uvařila špagety s boloňskou omáčkou a ta zbývající připravila dezert. Vše bylo překvapivě vážně dobré! Po obědě jsme se rozloučili s ostatními a šli domů. Odpoledne jsme se rozhodli zajít do města s dalšími kamarády.

5. den
Ráno jsme vstali a při snídani jsme si opět procvičili legendární tři slova – egal, danke a okay.
Ve vlaku jsme automaticky všichni vytáhli mobily. Potom, co jsme zjistili, že tam není WLAN, jsme se z neznámého důvodu začali všichni tvářit jako brambory, které se mají právě rozšťouchat do kaše.
Při jízdě do města Hamburk jsme si testovali naše geografické znalosti, při kterých si musel asi každý cestující vlaku utvořit alergii na Matyášovo hlasité: „Nééé!“, které se po vlaku ozývalo minimálně třikrát do minuty, když nás Mates opravoval. Pak jsme se přesunuli městským autobusem k „Das Hamburg Dungeon“, což je vlastně muzeum s vícero prohlídkami zaměřenými na spodinu obyvatel (vrazi, zloději, piráti apod.) s hororovými prvky a atrakcemi jako například šestimetrový volný pád nebo jízda lodí po simulovaném prostředí středověkého Hamburku. Das Hamburg Dungeon je místo, kde máte co dělat, abyste se strachy náhodnou nechytli nějakého cizího turisty.
Po skončení naší prohlídky jsme se přemístili na hlavní náměstí, ze kterého jsme vyrazili na nákupy v blízké Europa Passage. Poté následoval zběsilý úprk na nádraží, kde jsme nastoupili do přelidněného vlaku Richtung Bremen Hbf, kde jsme pak přestoupili na další vlak, který nás zavezl zpátky do osmdesátitisícového Delmenhorstu.

6. den
Předposlední den jsme strávili v rodinách. Každá rodina vymyslela vlastní program, a tak někteří navštívili například nedaleké město Oldenburg nebo přístav Bremerhaven. Sešli jsme se ke konci dne na pouti „Kramermarkt“, která se konala v Delmenhorstu.

7. den
Vlakem krátce před desátou jsme se vydali na zpáteční cestu do Prahy.