Výměnný pobyt v Norderney - 7.třídy
31.5.-7.6.2013

Pátek 31.5.
Po 14hodinové cestě vlakem s nespočet přestupy jsme se daleko za našimi hranicemi nalodili na trajekt. Celou cestu jsme netrpělivě vyhlíželi z oken, ale tuleně jsme hledali marně. Zato racků kolem poletovalo víc než dost. Při výstupu z trajektu nás potěšilo milé přivítání z německé strany. Následovali jsme své partnery a ubytovali se v hostitelských rodinách.

Evelyn Kofroňová, Bára Žáková a Terka Šmejkalová, 7.A

Sobota 1.6.
Ráno jsme si šli půjčit kola. Potom jsme jeli ke škole, kterou jsme si prohlédli. Obědvali jsme v rodinách. I přes 10° zimu nám Němci koupili zmrzlinu. Pak jsme šli do bazénu. („Spaßbad Thalasso“ je zábavní plavecký komplex s velkým bazénem s mořskou vodou, ve kterém se každou hodinu na 10 minut tvoří umělé vlny.) Jezdili jsme na tobogánu a ohřívali se ve vířivce. Večer jsme strávili s Němci buď v rodinách nebo po skupinkách venku.

Aneta Kenclová a Anežka Imrychová, 7.A

Neděle 2.6.
V neděli bylo hezky, konečně vysvitlo sluníčko. Někteří šli do kostela. Šli jsme také do města a navštívili jsme i ostatní rodiny a vyfotili se před jejich domem. V pizzerii, kde bydlí Luna, jsme dostali malé občerstvení. Poté jsme byli ve škole na představení, které bylo celkem zdlouhavé - děti z KGS zpívaly 2 muzikály.

Tomáš Musil a Nikola Šolaja, 7.B

Pondělí 3.6.
Ráno jsme se sešli ve škole v 7:30 hod. Poslechli jsme si dvě velmi povedené skladby školního orchestru. Poté jsme si zahráli typickou hru severního Německa "Klotschießen" nebo "Boßeln", která spočívá v házení koulí. Soupeří spolu 2 družstva. Vyhrává to družstvo, které potřebuje na stejnou vzálenost méně hodů. Odpoledne jsme šli surfovat. Moc nám to nešlo a všichni jsme byli promrzlí. Takže jsme šli z moře dřív a pospíchali domů, abychom se zahřáli.

Slávek Sodomka a Vojta Vaverka, 7. B

Úterý 4.6.
Dnes jsme měli naplánované pečení s Frau Meyer. V 8:00 hod. to všechno začalo: zmatek, šlehání, rozbíjení vajíček, vůně atd. ... Nakonec ale chutnal koláč výborně! :-P. Potom jsme se setkali s panem starostou, který nám vyprávěl o Norderney. Později jsme jeli na kolech do Správy národního parku, kde jsme se dozvěděli něco o "podmořském světě" a taky si mohli vzít do ruky medůzu či krabíka. Po návštěvě NP jsme jeli zpátky ke škole a naši partneři nás vzali na oběd. Na chvíli jsme měli volno a moli jsme si číst nebo spát :-)... Po obědě jsme si snědli náš vlastnoručně vyrobený jablečný koláč a pak šli na pláž a zůstali tam až do večera.

Paola Recmannová a Sára Fünfhausenová, 7. A

Středa 5.6.
Ve středu brzy ráno (v 7:15 hod.) jsme nasedli na trajekt, který nás odvezl na pevninu. Tam na nás čekal autobus, kterým jsme se dopravili do nedalekého města Emden. Zde jsme navštívili místní galerii a dostali možnost si v ateliéru něco namalovat. Poté jsme měli rozchod v centru města. Po návratu zpět na ostrov byl samostatný program v rodinách.

Anna Kolenatá, 7. A

Čtvrtek 6.6.
Zrána jsme byli rozděleni na 3 skupiny. Jedna skupiny šla na tělocvik, druhá plavat a třetí měla volno (to podle rozvrhu našich německých partnerů). Později jsme se shromáždili před školou s našimi koly. Následoval výlet na kolech po ostrově. (Jeli jsme k místnímu letišti a pak k majáku. Vystoupali jsme až nahoru, odkud se nám naskytl úžasný výhled na celý ostrov …a ještě dál. Pak jsme se vydali podél jižního pobřeží zpátky ke škole. – pozn. K.Ch.) V pět hodin jsme vraceli kola a pak jsme se sešli i s rodiči našich partnerů, kteří pro nás na rozloučenou uspořádali piknik. Součástí naší párty bylo i pouštění draků.