Lyžařský kurz 2. tříd, Vysoké nad Jizerou
22.2.-28.2.2013

Pátek 22.2.

Zdravíme ze zasněžených krkonošských pahorků! Dorazili jsme sem něco před polednem a ubytovali se v hotelu, co vypadá jako zámek, v krásných pokojích se záchodem a sprchou. Ani jsme si nestihli vybalit a už byl oběd - zeleninová polévka a rybí prsty s bramborovou kaší. Po obědě jsme si dovybalili, navlékli se do lyžařského a vyrazili na svah, kde jsme předvedli to nejlepší, co v nás je, a učitelé nás rozřadili do družstev. Po večeři jsme si ujasnili pravidla pobytu a rozdělili se do skupin pro hry pro další večery - takže se zítra můžeme těšit nejen na lyžování!

Sobota 23.2.

Ahoj všichni doma, tak dnes jsme poprvé lyžovali naplno. Již během dopoledne jsme prozkoumali všechny sjezdovky v okolí a začali pilovat techniku. Po obědě jsme si trochu odpočinuli a ve dvě už byli zas na svahu. Protože většinu dne hustě sněžilo, bylo lyžování trošku náročnější, ale pro některé o to zajímavější. Po večeři jsme hráli hry, při kterých jsme si mimo jiné ověřili znalost pravidel FIS.

Neděle 24.2.

Maminko, tatínku, hlásím, že se tu máme skvěle. Ráno jsme se pořádně najedli a vyrazili na svah. Procvičovali jsme krátký i dlouhý oblouk, s hůlkami i bez hůlek, a zbyla i chvilka na prozkoumání terénních nerovností. K obědu byl výborný bratislavský guláš, poté chvilka odpočinku a odpoledne zase lyže. Podmínky byly kvůli mlze náročnější, ale my jsme se toho nezalekli a někteří ani nechtěli zpět do chaty. Večer jsme si zazpívali s kytarou a hráli hry ve skupinách.

Pondělí 25.2.

Dnes jsem se probudili do deštivého rána, ale nám to vůbec nevadilo, protože byl odpočinkový den. Po bohaté snídani, které jsou zde formou švédského stolu, jsme vyrazili na prohlídku města. Na náměstí jsme si nakoupili cukrovinky a dárečky pro rodiče. Odpoledne, kdy se počasí trochu umoudřilo, jsme vyrazili zase na lyže. Už jsme se nemohli dočkat!!! Všechna družstva zvládla bez problémů sjet nejdelší a nejprudší sjezdovku, ani jízda na kotvě už pro nás není překážkou. K večeři jsme měli výborné borůvkové knedlíky. Někteří z nás si přidali i dvakrát:-) Večer jsme zakončili vědomostními soutěžemi.

Úterý 26.2.

Ráno nás vytáhlo z postýlek sluníčko - konečně! Nelenili jsme a vyrazili lyžovat. Chvíli jsme zdokonalovali techniku, ale čas zbyl i na projíždění tunýlků a kochání se výhledy na Krkonoše. Po obědě, ke kterému byla rajská, jsme si prohlédli videa z dopoledního ježdění a tak se mohli poučit z chyb. Odpoledne jsme stále užívali sluníčka a lyžování, i když sníh byl trošku těžší a rozbředlý. Večer jsme navštívili loutkové představení v místním divadle Krakonoš. Pohádka o princezně se nám moc líbila.

Středa 27.2.

Dnes byl opět nádherný den, a protože se náš pobyt chýlí ke konci, konaly se závody. Po snídani jsme si nalosovali startovní čísla a vyrazili na svah. Trať prověřila různé lyžařské dovednosti od nazouvání lyží přes obloučky až po překonání terénní nerovnosti. Odpoledne jsme si užili poslední chvilky na sjezdovce a pak se ještě svezli na kluzácích. Po večeři jsme se dozvěděli vítěze závodu a dalších soutěží konaných během pobytu a dostali sladké ceny a zmrzlinové poháry. A pak už se mohla rozjet zábava, protože začala diskotéka.