Škola v přírodě – Železná ruda

1. třídy

Pondělí (20. 5. 2019)

Zdravíme Vás z našeho pobytu v Železné Rudě. Na místo jsme dorazili za deštivého počasí,  ale za to s dobrou náladou a celí natěšení, co nás během našeho pobytu čeká.  V penzionu nás uvítali obědem - rýže se smetanovou omáčkou a kuřecím masem. Po obědě jsme se zabydleli v pokojíčkách , chvíli si odpočinuli a vyrazili ven na obhlídku okolí.  K večeři nás potěšily boloňské špagety, které nám tak zachutnaly, že jsme si skoro všichni přidali.  První den skončil a my už ležíme v peřinkách a necháváme si zdát krásné sny.

Úterý (21. 5. 2019)

Dnešní den už  nebyl tolik deštivý jako včera, a tak nám nic nebránilo vyrazit ven na průzkum městečka, kde bydlíme. Navštívili jsme infocentrum s expozicí šumavské přírody. Nakonec jsme zhlédli 3D film. Hrál v něm animovaný rys, který nám kladl kvízové otázky. K obědu byly ovocné knedlíky. Mňam, to jsme si zase pochutnali! Odpoledne jsme strávili v lese na procházce, kde nás čekalo i pár sportovních úkolů. Po večeři jsme si zahráli na skladatele a textaře. Vymýšleli jsme totiž naše vlastní písničky. Na večer nás čekalo ještě překvápko. Poštou nám přišel balík od skřítka ze Šumavy - poslal nám kouzelné penízky. Napsal nám i dopis, ve kterém vysvětlil, kdo si kouzelný peníz vlastně zaslouží. Před spaním jsme si poslechli pohádku a šup pod peřinu. Dobrou noc!

Středa (22. 5. 2019)

Polovina týdne za námi a polovina před námi.
Dneska ráno, když jsme vstali a probrali se, posnídali a uklidili pokojíčky, vydali jsme se do městečka na poštu, abychom rozeslali vzkazy pro naše nejmilejší. Ve zbytku dopoledne jsme potrápili naše mozečky a vyplnili pár cvičení ve slabikáři a písance.
K obědu bylo kuře na paprice, to nás posilnilo na odpolední dobrodružnou výpravu. Po cestě jsme plnili různé úkoly, za které jsme dostali indície, a ty nás pomalu zavedly k pokladům, které byly ukryty na tajných místech. Všem skupinám se cesta vydařila a dokonce na chviličku vysvitlo sluníčko.
Konec dne jsme zakončili narozeninovou oslavou. Ještě jednou gratulujeme milé oslavenkyni Andělce. Během večera proběhla i superstar, při které děti zpívaly písničky, které samy složily.

Čtvrtek (23. 5. 2019)

Dnešním dnem se nad Šumavou rozehnaly mraky a konečně nás potěšilo sluníčko.  Chtěli jsme si ho co nejvíce užít, a tak jsme vyrazili na celoodpolední výlet. Náš cíl byla vesnička jménem Špičák, ve které nás čekal pán z horské služby a seznámil nás se svou prací. Provedl nás základnou horské služby a ukázal nám pomůcky, které potřebuje ke své práci.  Na cestu zpět nám poradil krásnou cestu přes louky a lesy, sjezdovky i kameny. Cestou jsme si užívali krásnou přírodu a úžasné počasí. Posvačili jsme na louce a sluníčko nás při tom hřálo do tváří.
Večer paní domácí vyhodnotila soutěž v uklízení našich pokojíčků a dva vítězné pokoje odměnila pizzami.
Už se na Vás moc těšíme, dobrou noc!

Návrat ke škole je plánován na 17:30 - 18:00 hod.